Ante a noticia publicada polo xornal El Debate na que se asegura que un dos sobreviventes no naufraxio acusa o capitán do barco de «graves neglixencias» no momento do afundimento, Samuel Koufie, ao que se refire, emitiu un comunicado que non deixou indiferente a ninguén, tampouco ás familias dos 9 falecidos e 12 desaparecidos. «Todos os familiares dos 21 falecidos agradeceremos de forma eterna que Samuel fose valente. Que persoas como el contribúen a que este mundo sexa máis xusto. Que a súa valentía, a pesar de todas as presións, é exemplar. Estamos con el porque estivo cos 21, respectounos e non sucumbiu á mentira«, expoñen tras ler a noticia do Debate.
Por agora queda un proceso xudicial por diante, pero dada a repercusión da publicación, Samuel aclara textualmente que «ante la noticia que ha aparecido en un medio de comunicación acerca de mi declaración tanto ante la Guardia Civil como ante el Ciaim, quiero decir que no voy a entrar a confirmar ni a desmentir lo que aparece en ese medio.
Dada la gravedad de lo que ha ocurrido con el barco Villa de Pitanxo en el caladero de Terranova, que ha supuesto la muerte de 21 compañeros míos, de los cuales 12 siguen desaparecidos; y ante el dolor de sus familias, que más que nadie quieren saber, quiero explicar que aunque yo soy el primero que quiero hablar con ellos, hasta ahora me he abstenido de hacerlo por el bien de que mi testimonio llegue a buen termino en sede judicial.
No quiero que gire sobre mi persona esta tragedia tan grande por respeto a mis compañeros y para que sean las autoridades las que definan las responsabilidades.
Es por ello que ruego comprensión a todas las personas que están esperando que diga algo y también a los medios de comunicación que tan buena labor han hecho para que este suceso sea considerado muy importante por las autoridades y la sociedad española».